درمان گودی کمر با ورزش

جدیدترین ها

آیا با تاثیر ورزش در درمان گودی کمر آشنایی دارید؟ اگر شما نیز جزو افرادی هستید که گودی کمر دارند، پیشنهاد می‌شود که ورزش یوگا را انتخاب کنید. ستون فقرات به صاف بودن بدن و حفظ تعادل و تحرک راحت‌تر کمک می‌کند. در این مقاله درمان گودی کمر با ورزش را از بخش ورزشی سایت تفریحی جیران همراه باشید.

درمان گودی کمر با ورزش
ستون فقرات، دارای گودی کمر خدادادی است؛ به علت وضعیت نامناسب بدنی و مشکلات ساختاری، ممکن است این منحنی بیش از اندازه نامتناسب شود. گودی کمر بیش از اندازه ستون فقرات، به‌عنوان کاوپشتی افزایش نابهنجار گودی کمر در ستون مهره‌ها شناخته شده که می‌تواند منجر به احساس ناراحتی مانند کمردرد و سردرد شود.


موارد پیشنهادی


در موارد شدیدتر نیز ممکن است مشکلات جسمانی دیگر نظیر افزایش فشار خون، مشکلات تنفسی و آسیبهای جدی‌تری برای بدن پیش بیاید و کیفیت زندگی را تحت تأثیر خود قرار دهد. تمرینهای بدنی یوگا می‌تواند به اصلاح عدم تعادل عضلانی که سبب افزایش تغییر شکل ستون فقرات می‌شود، کمک قابل توجهی کند. به‌علاوه، تنفس درست و انجام تمرینهای مدیتیشن، استرس و تنش را که تشدید کننده مشکلات ستون فقرات هستند کاهش می‌دهد.

قدم اول
شما می‌توانید با قوی‌کردن بخش بالاتنه و کشیدن عضلات سینه خود از گوژپشتی، گودی کمر و خمیدگی ستون فقرات پیشگیری کنید. گوژپشتی منجر به خم‌شدن پشت‌تان و افتادگی شانه‌ها به سمت جلو در حالت ایستاده یا نشسته خواهد شد. حرکتهای یوگا مانند مار کبرا و ملخ لوکاست موجب کشیده‌شدن سینه، عضلات بالایی و قوس کمرتان می‌شود؛ همچنین برای درمان گودی کمر بسیار مناسب است. حرکتهای ایستاده یوگا مانند حرکت کوه با فشرده‌کردن شانه، موجب کاهش قوز شانه می‌شود.

قدم دوم
با قوی‌تر کردن عضلات شکمی و حرکتهای بدنی که سبب کشیده شدن کمرتان شود می‌توانید گوژپشتی را اصلاح کنید. گوژپشتی، انحنای بیش از حد کمر یا پایین ستون فقرات است. ضعیف بودن عضلات شکمی منجر به بیشترشدن انحنای ستون فقرات می‌شود. انجام تمرینهای یوگا مانند حرکت قایق، با درگیر و منقبض‌کردن عضلات شکمی سبب تقویت این عضلات می‌شود.

قدم سوم
انجام حرکتهای یوگای ایستاده، بدن را متناسب کرده و گوژپشتی را کاهش می‌دهد. گوژپشتی انحنای جانبی ستون فقرات در نتیجه حرکتهای بدنی نامناسب مانند بلند کردن وسیله‌های سنگین و بغل کردن کودکان در حالی‌که وزنتان برای مدتی طولانی روی یکی ازپاهای‌تان انداخته باشید، ایجاد خواهد شد. این فشار سبب بالاتر آمدن بخشی از لگن نسبت به بخش دیگر آن شده و درد و ناراحتی کمر را در پی خواهد داشت. حرکتهایی که موجب کشش عضلات مرکزی بدن مانند شکم و عضلات داخل شکمی و ماهیچه‌های پشتی کمر شود، به برطرف کردن مشکلات ستون فقرات کمک خواهد نمود. اگر بخواهیم چند حرکت مناسب برای رفع این مشکل پیشنهاد کنیم این حرکتها شامل چرخش کمر، پلانک و پلانک پهلو و نیز حرکت بچه که منجر به کشیدگی ستون فقرات می‌شود خواهد بود


بیشتر بخوانید


مطالب مرتبط